محصولات شرکت مهتاب گستر

تولید سیستمهای تهویه مطبوع-اگزاست فن-هواساز- برج خنک کننده و...

محصولات شرکت مهتاب گستر

تولید سیستمهای تهویه مطبوع-اگزاست فن-هواساز- برج خنک کننده و...

مهتاب گستر پیشرو دز امر تهویه مطبوع2166706377

  • ۰
  • ۰

چیلر چیست؟

یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز و ضروری  هر ساختمانی و به عبارتی قلب تپنده­ ی آن ساختمان یا واحد اداری وتجاری ، سیستم تهویه مطبوع آن است، این مهم در ساختمان های بزرگ با استفاده از چیلرکه می تواند از نوع چیلر هواخنک یا چیلر آب خنک باشد و بویلر یا دیگ بخار و دیگر تجهیزات همچون هواساز و فن کویل  انجام می پذیرد، چیلر ماشینی است که گرما را از یک مایع و از طریق یک چرخه بخار فشرده (Vapor Compression) و یا تبرید جذبی (Absorption Refrigeration) می­زداید که این مایع نهایتاً پس از عبور از یک مبدل حرارتی برای خنک کردن تجهیزات ، و یا یک جریان فرآیندی مانند هوا یا آب استفاده می­ شود . از طرفی گرمای تلف شده به عنوان یک محصول جانبی شناخته می­ شود که بایستی در محیط آزاد شده و یا برای یک فرآیند گرمایشی بازیابی و استفاده شود. موارد مورد توجه در طراحی و انتخاب چیلرها شامل عملکرد ، بازده ، تعمیر و نگهداری ، و اثرات زیست محیطی چرخه عمر محصول است. چیلرها معمولاً در دو نوع چیلر جذبی  و چیلر تراکمی ساخته می شوند ، همچنین دستگاه چیلر براساس نوع کندانسور بکار رفته درآن به سه نوع تقسیم می گردد : چیلرهواخنک ، چیلرآب خنک و چیلرتبخیری

کاربرد چیلر تراکمی :

کاربرد چیلر در مورد متعددی می باشد از جمله :

  • دستگاه‌های سرد کننده خانگی
  • تهویه مطبوع و تهویه صنعتی
  • نگهداری مواد غذایی
  • صنایع شیمیایی

بررسی نحوه عملکرد چیلر:

چیلرآب رابرای سرمایش هوای ساختمان یا مصارف صنعتی سرد می کند و سپس چیلراین آب سرد را با استفاده ازپمپ و سیستم لوله کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد مانند فن کویل ها تعبیه شده درداخل ساختمان یا دستگاه هواساز ارسال می کند . لوله های انتقال آب سرد به خوبی عایق کاری می شوند . آب سرد حاصل ازدستگاه چیلرعلاوه براستفاده درساختمانها در مصارف صنعتی بمنظورسردکردن یک یا چند دستگاه و دیگر تجهیزات کارخانه مورد استفاده قرارمی گیرد . چیلرتراکمی براساس انرژی الکتریکی و چیلرجذبی براساس انرژی حرارتی باعث برودت و ایجادسرما می شوند.

تفاوت چیلر و کولر گازی :

کولر گازی یک وسیله سرمایشی برای محیط‌های کوچک مانند اتاق خواب، یک مطب و که منهای مصرف برق بالا(به دلیل وجود کمپرسور)،توانایی بسیار خوبی در خنک کردن محیط‌های کوچک دارد . با بزرگ شدن ابعاد فضا(واحدهای مسکونی بزرگتر از حدودا ۱۴۰_۱۵۰ متر )، به مراتب بازدهی کولر گازی کاهش می یابد ؛ تا جایی که استفاده از آن دیگر تغییر چندانی در دمای محیط ایجاد نمیکند . بنابراین وجود یک سیستم سرمایشی قوی‌تر، به امری الزامی بدل شده و حضور یک سیستم سرمایشی مرکزی در یک ساختمان مسکونی بزرگ از مزایای مهم محسوب می‏شود. اینجاست چیلر وارد میدان شده و مسئولیت سنگین خنک کردن محیط را بردوش می‌گیرد .

اما بهتر است به تفاوتهای چیلر و کولر گازی اشاره کنیم تا به هنگم خرید یک سیستم سرمایشی مثمر ثمر واقع شود :

1-ابعاد چیلر به مراتب بزرگ تر از کولر گازی است

2-چیلر برای فضاهای بسیار بزرگ مناسب است

3-میزان ظرفیت هوایی که چیلر میتواند خنک کند از کولر گازی بیشتر است

4-چیلر، به دلیل وجود هواساز، میتواند هوای ورودی را فیلتر و هوای پاکتری را وارد محیط کند

5-کولرگازی و چیلر هر دو با جریان الکتریکی کار می‏کنند، اما از انجا که چیلر فضای بزرگتری را پوشش میدهد استفاده از آن به صرفه تر است .

6- به لحاظ قیمت نیز چیلر ها به دلیل ابعاد بزرگتر و توان سرمایشی بالاتر گران تر هستند .اما بهتر است جهت آگاهی از قیمت چیلر وقیمت کولرگازی ها با شرکت مهتاب گستر تماس بگیرید تا در جریان قیمت به روز این محصولات باشید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی