محصولات شرکت مهتاب گستر

تولید سیستمهای تهویه مطبوع-اگزاست فن-هواساز- برج خنک کننده و...

محصولات شرکت مهتاب گستر

تولید سیستمهای تهویه مطبوع-اگزاست فن-هواساز- برج خنک کننده و...

مهتاب گستر پیشرو دز امر تهویه مطبوع2166706377

  • ۰
  • ۰

چیلر تراکمی سانتریفیوژ :

این چیلر تراکمی دارای کمپرسرو سانتریفیوژی یا گریز از مرکز است. این کمپرسور دارای یک پروانه می باشد و با چرخش این پروانه مبرد با فشار به گاز تبدیل می شود و دمای آن نیز افزایش می یابد با زاویه 90 درجه به دهانه دهش پرتاپ می شود . سپس این مبرد به شکل بخار وارد کندانسور می گردد و ادامه ی عملیات آب خنک کن پی گیری می شود .

در اصل ، چیلرهای گریز از مرکز از یک کمپرسور گریز از مرکز برای چرخش بخار مبرد که از مرکز چرخ پروانه به بیرون خارج می شود ، استفاده می کنند و به نیروهای گریز از مرکز اجازه می دهند تا آن را فشرده کنندبعضی از ماشینهای سانتریفیوژ از چندین مرحله برای فشرده سازی مبرد استفاده می کنندبه همین دلیل ، آنها به ویژه در بارهای کامل ، کارآمدتر از هر نوع کمپرسور هستند بازده این کمپرسور نسبت مستقیمی با سرعت آن دارد بسته به ظرفیت آن سرعت این نوع کمپرسور اغلب بین 3000تا18000درجه می باشد . از آنجا که آنها فقط از چند قسمت متحرک تشکیل شده اند ، آنها فقط به تعمیر و نگهداری کم نیاز دارند و می توانند راه طولانی تری داشته باشند.

یکی از نکات مهم در تشریح عملکرد کمپرسور سانتریفیوژ وتاثیر عوامل مختلف بر بازده آن مربوط به سرعت دوران ( زاویه ای ) یا سرعت خطی یا نوک است . سرعت دوران با دور در دقیقه RPMسنجیده می شود اما سرعت نوک مربوط به سرعت لبه خارجی پروانه و جابجایی سیال در آن است با واحد طول بر واحد زمان مانند فوت بر ثانیه یا متر بر ثانیه بیان می گردد.ظرفیت کمپرسور سانتریفیوژ چیلر تراکمی با قطر پروانه نسبت مستقیمی دارد و نوع مبرد در انتخاب پروانه موثر می باشد .  

مشکلی که در مورد چیلرهای گریز از مرکز وجود دارد این است که در معرض موج زدگی هستند (اشاره به اختلال در جریان بخار مبرد در بارهای جزئی) که می تواند منجر به سر و صدا ، لرزش و حتی صدمه به کمپرسور شودبرای برطرف کردن این مسئله ، از تکنیکی به نام بای پس گرم گاز گرم به عنوان ابزاری برای جلوگیری از افزایش اما به قیمت بازده بیشتر چیلر استفاده می شود .

چیلرهای گریز از مرکز بر بازار HVAC ، به ویژه بالاتر از بخش 300 تنی تسلط دارند واحدهای بزرگتر حتی می توانند تا چندین هزار تن نیز افزایش پیدا کنند در همین حال ، زیر بخش 300 تنی ، چیلرهای گریز از مرکز چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند این نوع چیلرهابرای افزایش فشار از چند کمچپرسور سری استفاده می کند .این نوع کمپرسور همانند کمپرسور اسکرو سوپاپی نداشته و قطعات متحرک کمتری نسبت به کمپرسور سیلندر پیستونی دارد و تنها قطعه متحرک آن پروانه می باشد که متصل به شفت می باشد .چنانچه  به هر نوع چیلر گریز از مرکز که نیاز دارید ، NYE دارای تخصص صحیحی است تا بتواند بهترین طراحی MEP را برای این پروژه کنار بگذارد ما همه جزئیات مورد نیاز شما و کل ساختار پروژه را در نظر می گیریم تا بهترین نتیجه را کسب کنید .

اجزای چیلر سانتریفیوژ:

مشابه تمام انواع چیلر تراکمی، اجزای مهم چیلر سانتریفیوژ شامل موارد زیر است:

  1. کمپرسور سانتریفیوژ
  2. اواپراتور
  3. کندانسور

1-کمپرسور سانتریفیوژ

  • کمپرسور چیلر سانتریفیوژ از نوع سانتریفیوژ یا گریز از مرکز می‌باشد.
  • کمپرسور سانتریفیوژ با چرخش پروانه، فشار گاز مبرد را افزایش می‌دهد.
  • کمپرسور سانتریفیوژ در شرایط بار کامل، راندمان بالایی را ارائه می دهد.
  • در صورت کار در ظرفیت پایین دچار پدیده surging شده و دچار افت عملکرد،افزایش صدا و ارتعاش میشود.

2-.اواپراتور

  • بسته به نوع کاربری آن می‌تواند از نوع پوسته و لوله یا صفحه ای باشد.
  • دستگاه اواپراتور جریان آب،را سرد میکند; تا از این آب در تجهیزات تهویه مطبوع و یا خنک کاری صنعتی استفاده گردد.

3-کندانسور

  • کندانسور چیلر سانتریفیوژ،وظیفه سرد کردن و تبدیل به مایع کردن گاز مبرد خروجی از کمپرسور را برعهده دارد.
  • به طور عمده، از دو نوع کندانسور آب خنک و کندانسور هوا خنک برای این موضوع استفاده می‌شود.
  • بر این اساس، چیلر سانتریفیوژ به دو نوع چیلر سانتریفیوژ آب خنک و چیلر سانتریفیوژ هوا خنک تقسیم می‌شود.

 

کنترل روغن کمپرسور :

چیلر تراکمی با کنترل فشار روغنی، وسیله ای برای کنترل روغن کمپرسور به صورت مداوم است. اگر در یک کمپرسور کنترل فشار روغنی وجود نداشته باشد باعث می شود چیلر تراکمی صدمه ببیند. کنترل های روغنی در چیلر های تراکمی نیز همچون چیلر کنترل فشار بالا و پایین، دارای دو لوله موئین است. یکی از این لوله ها در قسمت مکش کمپرسور قرار دارد و دیگری به قسمت کنترل فشار روغنی کمپرسور متصل است. حتما باید به میزان 10 Psi فشار بین فشار مکش کمپرسور و فشار روغنی وجود داشته باشد وگرنه موجب قطع شدن کنترل روغن فرمان می شود .

 قیمت چیلر بسته به نوع کمپرسور و ظرفیت خنک کنندگی و سرعت پروانه متفاوت است جهت استعلام قیمت و دریافت مشخصات فنی به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید یا از طریق شماره 02166706377 با کارشناسان فنی تماس بگیرید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی