محصولات شرکت مهتاب گستر

تولید سیستمهای تهویه مطبوع-اگزاست فن-هواساز- برج خنک کننده و...

محصولات شرکت مهتاب گستر

تولید سیستمهای تهویه مطبوع-اگزاست فن-هواساز- برج خنک کننده و...

مهتاب گستر پیشرو دز امر تهویه مطبوع2166706377

  • ۰
  • ۰

تاریخچه پیدایش چیلر تراکمی آبی :

چیلرهای تراکمی هوا خنک جزو اولیه گروه از چیلرهای تولید شده می باشند. اولین دسته از کمپرسورهای به کار گرفته شده در چیلرهای تراکمی آبی، کمپرسورهای سانتیفیوژ می باشد. قدرت و هنر ساخت کمپرسورها قبلا در سال ۱۹۱۷ جهت کمپرسورهای هوا موجود بوده است. در آن زمان ولیامز کریر پدر علم تهویه مطبوع متوجه به کار گیری و استفاده این پتانسیل در تهویه مطبوع نو پایه آن زمان  شد.

چیلرهای سانتریفیوژ اولیه :

در سال ۱۹۲۲ شرکت کریر از یک شرکت آلمانی یک کمپرسور هوا خریداری کرد و آن را جهت استفاده از مبرد R11 بهسازی و اصلاح گرید. و بعد از سالها تحقیق و توسعه اولین چیلر با کمپرسور برودتی سانتریفیوژ ساخته شد. این چیلر تا سال ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت بعد از آن این چیلر بازنشسته شد. هم اکنون در موزه افتخارات ملی صنایع ایالات متحده امریکا به نمایش گداشته شده است. دومین چیلر تراکمی آبی نیز در سال ۱۹۲۳ طراحی و ساخته شد. در همان آغاز دهه بیست چیلر تراکمی آبی بسیار مقبول مورد پذیرش قرار گرفت که از دلایل آن می توان به اطمینان بالا، بازده مناسب و طراحی  و ساخت ساده اشاره نمود.

اولین چیلر سانتریفیوژ کریر

هزینه و کارایی یکی از مهمترین فاکتور های خرید چیلر تراکمی می باشد. چیلرهای تراکمی آبی با بالا بودن بازده حرارتی و هزینه کمتر نسبت به چیلر تراکمی آبی بسیار مورد مقبولیت قرار می گیرد. چیلرهای تراکمی آب خنک در مقایسه با چیلر های تراکمی هوا خنک دارای هزینه ثانویه به مراتب کمتری می باشد. از لحاظ مداربندی در چیلرهای تراکمی، مدار آبی یک چیلر تراکمی دارای سه مدار  می باشد. قدم اول مدار آبی که شامل آب در گردش  فن کویل ها و هواساز ها می باشد. این آب به وسیله پمپ آب در مدار چیلر و دستگاه های خنک کننده می چرخاند گرفتن گرمای ساختمان می گردد  سپس آب داخل چیلر گردد ودمای آن توسط اواپراتور چیلر تراکمی آبی گرفته می شود. در مدار سیکل مبرد تبخیر و گرمای خود را در کندانسور پس می دهد سپس به وسیله پمپ گردش آب و برج خنک کننده دفع می گردد. در چیلرهای هوا خنک نیز همانند چیلرهای آب خنک ابتدا گرمای ساختمان به وسیله  کندانسورهای هوایی گرما  ساختمان را به وسیله فن کویل ها و هواساز ها از محیط گرفته و چیلر توسط سیکل تبرید خود، گرما را به محیط دفع می کنند. در چیلرهای تراکمی هوا خنک، دفع گرما به وسیله فن های و کویل هایی روی انجام می گیرد و مدار سوم لوله کشی که شامل برج خنک کننده و پمپ و مدار لوله کشی می باشد حذف می گردد. که این خود باعث کاهش هزینه های نگهداری و اجرای پروژه می گردد. در چیلرهای آب خنک هزینه اجرای پروژه به واسطه تهیه برج خنک کننده و لوله کشی و پمپ های برج خنک کننده کمتر می شود. و همچنین هزینه تعمیر نگهداری نیز با توجه به نبود برج خنک کننده و دیگر اقلام بسیار کاهش می یابد. از جمله هزینه تعمیر نگهداری چیلر تراکمی آبی می توان به تعمیرات و سرویس پمپ برج خنک کننده و سرویس و تعویض پکینگ ها آب پخش کن و تسمه های برج خنک کننده اشاره کرد. این هزینه با هزینه های اسید شویی سالیانه و تمیز کردن لوله های کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک اشاره کرد.

رنج ظرفیت چیلر تراکمی :

چیلرهای تراکمی هوا خنک در رنج کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و ظرفیت ۵ تن تا ۵۰۰ تن تبرید ساخته و طراحی می گردد. در صورتی که چیلرهای تراکمی آب خنک در بازه رنج ظرفیتی ۲۰ تن تا ۳۰۰۰ تن تبرید مورد استفاده قرار می گیرند.

فرآیند عملیاتی چیلرها درتابستان :

در طول تابستان ، چیلر به محض گذشت بیش از 78 درجه سانتیگراد ، به طور خودکار به بهره برداری می رسدهنگامی که دمای ذخیره سازی زیر 76 درجه سانتیگراد کاهش می یابد ، چیلر متوقف می شودهنگامی که دمای ورودی تبخیر کننده زیر 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد ، چیلر متوقف می شود به طور معمول چیلر باعث ذخیره آب سرد می شود و این به نوبه خود باعث خنک شدن فضای ساختمان می شوددر صورتی که دمای سردخانه برای خنک کردن ساختمان خیلی زیاد باشد ، چیلر می تواند مستقیماً به ساختمان متصل شود ، اما چیلر می تواند با گرما از محل ذخیره گرم کار کندهنگامی که فضای گرم و سرد هر دو خسته شده است ، یک بخاری کمکی چیلر را اداره می کنددر این حالت چیلر به طور مستقیم به ترموکوژکتورها متصل می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی